Mailing horeca, voor herhalingsbezoek
Soms is een nieuwsbrief praktischer dan een website
Een grote, uitbundige website is niet altijd nodig, net zomin als elk bedrijf een groot en luxueus pand nodig.
De keuze voor geen of een bescheiden website kan zijn ingegeven door kostenbesparing. Ook tijdgebrek of weinig ervaring kan een beletsel zijn om een website regelmatig bij te werken.
Bij cafés of restaurants voldoet vaak een enkele pagina met foto, adres, telefoonnummer, openingstijden en aanvullende informatie.
Het onderhoud van een website wordt nogal eens vergeten waardoor juist in de horeca een averechts effect ontstaat als oude menu's of oude prijzen nog online staan.
In deze gevallen is een nieuwsbrief of mailing een goed alternatief, en nog goedkoop ook!
Een bezoeker van een restaurant zal de website ervan niet snel opnieuw bezoeken. Een nieuwsbrief met de aankondiging van een
nieuwe menukaart, maandspecial of festiviteit brengt de horecagelegenheid weer onder de aandacht.
Overhalen tot herhalingsbezoek
Het vermelden van een bepaalde korting in de nieuwsbrief of een extraatje in de vorm van een gratis drankje kan mensen overhalen om naar uw café of restaurant te komen.
Vraag uw gasten bij het afrekenen om een e-mailadres om ze op de hoogte te houden en speciale aanbiedingen te sturen. Op dat moment is men in een goede stemming en geeft men met plezier het e-mailadres.
Een opvallende en handige manier om het adres te laten invullen is door een QR-code te plaatsen op de nota of op uw visitekaartje.
Maak eenvoudig zelf een QR-code met de
Kaywa QR-code generator
Met een touchscreen op een strategische plek kunt u de klanten ook uitnodigen om het e-mailadres achter te laten.
Vooral in de horeca kan een mailing rond een verjaardag resulteren in een extra bezoek. Een verjaardag moet tenslotte gevierd worden, nietwaar?
Stel de jarige als cadeau een fles wijn of een gratis gerecht in het vooruitzicht en hij of zij zal de verjaardag graag bij u komen vieren.
Ook in de horeca is marketing-informatie belangrijk
Op het gebied van statistieken geven nieuwsbrieven de informatie sneller en overzichtelijker weer dan websites. De gegevens over het openen van en het klikken op de links zijn in NieuwsSprinter live te volgen.
Op een slimme manier kunnen
artikelen uit NieuwsSprinter als uw eigen webpagina's worden gepresenteerd. Hierdoor lijkt het alsof u een website heeft.
Meer informatie:
cms
Lees ook