Geen website, wel een nieuwsbrief
Een nieuwsbrief is soms praktischer dan een website
Niet iedereen heeft een grote, uitbundige website nodig, net zomin als elk bedrijf een groot en luxueus pand nodig heeft om zich te presenteren.
De keuze voor geen of een bescheiden website kan ingegeven zijn door kostenbesparing, tijdgebrek of weinig ervaring.
Bij cafés of restaurants voldoet vaak een enkele pagina met foto, adres, telefoonnummer, openingstijden en aanvullende informatie.
Het onderhoud van een website wordt nogal eens vergeten waardoor juist in de horeca een averechts effect ontstaat als oude menu's of oude prijzen nog online staan.
In deze gevallen is een nieuwsbrief een goed en goedkoop alternatief. Een bezoeker van een restaurant zal de website niet snel uit zichzelf opnieuw bezoeken. Een nieuwsbrief met de aankondiging van een
nieuwe menukaart, maandspecial of festiviteit brengt de horecagelegenheid weer onder de aandacht.
korting, coupon, gratis drankje
Het vermelden van een bepaalde korting in de nieuwsbrief of een extraatje in de vorm van een gratis drankje kan mensen overhalen om naar uw café of restaurant te komen.
Vraag de gasten bij het afrekenen om een e-mailadres om ze op de hoogte te houden en speciale aanbiedingen te sturen.
Een opvallende manier om dit te doen is een QR-code te plaatsen op de nota of op uw visitekaartje.
Maak eenvoudig zelf een QR-code met de
Kaywa QR-code generator
Het voorbeeld van een horeca-gelegenheid kan worden vervangen door bijvoorbeeld een slagerij. Daarvoor zal een website meestal overkill zijn, maar een maandelijkse of wekelijkse
nieuwsbrief met aanbiedingen kan goede diensten bewijzen. Een slager adverteert adverteert namelijk vaak in een lokale krant en is daar meer geld aan kwijt dan aan een nieuwsbrief.
NieuwsSprinter gebruiken als simulatie van een website
Op een slimme manier kunnen
artikelen uit NieuwsSprinter als uw eigen webpagina's worden gepresenteerd. Hierdoor lijkt het alsof u een website heeft.
Meer informatie:
cms
Lees ook